אות החיבור, אות האחדות.אות הרומזת לקשר והמשכיות .
האדם החי, גופו ונשמתו מחוברים וקשורים זה לזה, לכן נחשבת כאות החיים.
צורתה כאנקול(וו), התקוע בקיר ועליו אפשר לתות.. הזוהר בפרשת ויחי רמז ע"ב מדגיש ואומר: "כי בכל מקום שיש בו האות "ואו" כתוספת, יש לו קיום.
"ו" אות היצירה
הות "ו" מבטאת יצירה , שלמות פיזית וגופנית.
המהר"ל בספרו גבורות ה' , י"ב מסביר כי כל נברא יש לו ששה ממדים- מעלה , מטה, ימין שמאל קדימה ואחור.
העולם נברא בששה ימים.
שנות עבודת האדמה במחזור של שמיטה אחת- שש שנים.
ששים רבוא היו עם ישראל ביציאת מצרים
ששים רבוא היינו כאן בארץ ישראל בזמן הקמת מדינת ישראל.
מספר מושלם
אבן עזרא, המהר"ל והשל"ה הקדוש הבחינו כי במספר הזה קיימת נוסחא מיוחדת.
הוא בנוי מהמספרים המחלקים אותו ,מהגורמים היוצרים אותו.
המספר 6 מתחלק ל:1 ,2, ול-3 בלבד
סכומן מחזיר אותו לעצמו: 1+2+3=6
כדאי כאן להרהר במשפט: "השלם שווה יותר מכל חלקים הבונים אותו"
תכונה מיוחדת זו- נמצאת במסגרת המספרים החד ספרתיים במספר 6 בלבד.
תכונה זו מתגלה גם במסגרת המספרים הדו-ספרתיים, במספר: 28 בלבד.
המספר : 28 מתחלק ל:1,2,4,7,14 וסכומן: 28
מספר זה מבטא את המלה :"כח"
תכונה זו התגלתה גם במסגרת המספרים התלת ספרתיים, במספר 496 בלבד.
מספר זה מבטא את ערך המלה: "מלכות"(ספירת המלכות). היא הנקודה המיוחדת של העולם הזה. וד"ל.
תכונה זו מבטאת אחדות עצמה שלום ואמת.
התורה ואות "ו"
התורה ניתנה ב "ו'" בסיון.
הפעם הראשונה שמוזכר המספר שש " הרומז לאות "ו" נמצא בפסוק "ויהי ערב ויהי בקר יום הששי" (בראשית א לא) דורשי רשומות שמו לב כי קיים שינוי בפסוק מכל הפסוקים הקודמים. היה צריך להיכתב "ויהי ערב ויהי בקר יום ששי" ומדוע נכתב "יום הששי"?
חכמים גילו לנו כי יש כאן רמז ליום המיוחס ליום קבלת התורה שניתן בששי בסיון.. הקב"ה ברא את העולם וקיים אותו על תנאי :אם ישראל יקבלו את התורה-מוטב, ואם לא-יחזור כל העולם לתוהו ובוהו, כביכול, עמד העולם בהמתנה תלוי על וו (תרתי משמע)
יש בספר תורה כ-250- עמודים. האות "ו" נמצאת , בהקפדה בראש כל עמוד., חוץ מששה (כמו האות "ו"=6) מקומות שונים בספר התורה שבראש העמוד נמצאות אותיות אחרות
וסימנם: "בי"ה שמ"ו" :
ב – בראשית ברא א-להים .. (בראשית א א)
י – יהודה אתה יודוך אחיך…(בראשית מט ח)
ה – הבאים אחריהם בים..( שמות יד כח)
ש – שמור , או: שני השעירים גורלות… (ויקרא טז ח)
מ -מה טובו אהליך יעקב.. (במדבר כד ה)
ו – ואעידה בם את השמים ואת הארץ "(דברים לא לב).
"ביה שמו" בגימ' : "חי השם" "משה חי" או "המשיח"
ביטויים נוספים בערך שש האותיות הנז': "שמי-אחד" "אוצר-גנוז" "עברי-אנכי"
"עזר -א-להים" "רזי-עולם" "לדוד ולזרעו" "הגאולה קרובה".
התורה קשורה למושג "דעת" כפי שנאמר בתהילים קי"ט פסוק ס"ו "טוב טעם ודעת למדני כי במצוותיך האמנתי".
התורה קשורה לאות "ו" לאות החיים ולכן התורה נקראת "חיים" וחיי עולם נטע בתוכנו.." ואתם הדבקים בה' א-להיכם חיים כולכם היום.." "השמע עם קול א-להים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי" (דברים ד לג).
סוד החיים זו התורה. התורה מידתה מידת הנצח שניתנה לנו ע"י משה רבינו שהוא סמל ורמז למדת הנצח.
על פי המסורה, האות "ו" היא מרכז ולבה של התורה . האות הזאת נמצאת בפסוק "כל הולך על גחון.. "ויקרא יא מב) היא האות הנמצאת במרכז התורה. מימינה ומשמאלה נמצאת כל התורה "עליה אפשר לרמוז: "אורך ימים בימינה , בשמאלה עושר וכבוד"(משלי ג טז)
אות וא"ו אות האמת .
אות וא"ו אות ישרה, אות היושר, אות האמת והרחמים. אות המסמלת חיבור של כוחות שוים או כוחות מנוגדים. אפשרות החיבור באה דווקא ממקום של רחמים, כי כל צד קיצוני מבטא דין(ראה כך גם בעץ-החיים של הספירות)
"ונתתם לי אות אמת" אות זו את המסמלת חיבור .
חיבור ואמת קשורים זה בזה על פי מה שנאמר "ותהי האמת נעדרת "(ישעיה נט טו) כי האמת היא במצב מפורד כמו עדרים עדרים.. ודרשו בסנהדרין צז ע"א : אמר רבי רב מלמד שנעשית עדרים עדרים והולכת לה. רק בחיבור המושלם בין כל החלקים תימצא האמת.
המלה "אמת" רומזת לחיבור כל חלקי 22 האותיות.
היא האות הראשונה(א), היא האות האמצעית(מ) והיא האות האחרונה(ת).
המילה:"יחד" ערכה 22. לרמוז כי השלמות של: "יחד" היא שלמות של כל 22 האותיות יחד, כל הכוחות הקיימים הנמצאים בשותפות מלאה.
אכן על פי אחת השיטות
האות ו' נכתבת: "ויו" שערכה 22, כמספר כל האותיות.
על פי אפשרות אחרת אפשר לכתוב את האות ו' בצורה:"ואו" שערכה בגימט' – 13 כמנין המספר "אחד". מה אמת יותר מן האחד. "טובים השנים מן האחד" פירושו : טובים השניים כאשר הם נובעים מן האחד! יוצאים מן האחד וחוזרים אל האחד!
השיטה השלישית בה נכתבת האות ו' היא בצורת :"וו" . ערכה 12- אשר יכולים לרמוז על הזמן,(12 שעות, חדשים..)
נבנה כאן רעיון המבטא כי האמת המחברת , נובעת כל הזמן מן האחד.
אות הערבון
על אליהו מבשר הגאולה, נאמר:"והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם.."(מלאכי ג, כ"ג)
מעניין מאד כי שמו של אליהו מופיע פעמים רבות בתנ"ך בחמש אותיות: "א-ל-י-ה-ו", חוץ מחמשה מקומות בתנ"ך שם הוא נכתב בארבע אותיות בלבד: "א-ל-י-ה", ללא האות וא"ו.
אצל יעקב אבינו, בכל מקום בתנ"ך כתוב הוא בארבע אותיות: "י-ע-ק-ב" חוץ מחמש פעמים בתנ"ך ששמו כתוב: "י-ע-ק-ו-ב" (מלא וא,ו")
המדרש דורש (רש"י ויקרא כ"ו מ"ב) שיעקב לקח מאליהו את האות וא"ו כערבון שאכן ימלא אליהו את משימתו וייעודו לבשר את גאולתם של ישראל.
לכן על זמן הגאולה השלמה נאמר: "הנה אנכי שולח לכם את א-ל-י-ה (חסר וא"ו) הנביא לפני בא יום ה' הגדול והנורא.." ויקבל חזרה את האות החסרה לו. דווקא האות וא"ו, הרומזת לחיבור הנפלא והנשגב בעולם. עם ישראל ישוב לארצו, ויזכה להתעלות ברוחניות ובקדושה בביאת המשיח.