שאלות רבות מתעוררות . מה תפקיד האותיות הסופיות? למה דווקא חמש ולא פחות ולא יותר? למה דווקא אלו הן "ך,ם,ן,ף,ץ הן האותיות הסופיות?
למה אלו ולא אותיות אחרות? מה המקור שלהן? מה הסוד שלהן? ועוד…
שאלות אחרות מתעוררות האם הן אותיות נוספות ל-22 האותיות של הא' ב' או שהן נחשבות בדיוק כמו האותיות המקבילות אליהם כ,מ,נ,פ,צ ?
יש סברה להגיד כי הן אותן אותיות וההוכחה היא "פשוטה" כי הוגים אותן בפינו בדיוק כמו האותיות המקבילות ואין הבדל בהיגוי שבשתי הצורות.
יש הרואים אותן אותיות נוספות ל-22 האותיות וכך אנו מחשיבים את האותיות ס"ה 27 אותיות, (22 בסיסיות ועוד 5 סופיות)
"מגלה עמוקות" הגיע לפשרה ואומר כי ישנן שתי סדרות שונות של א'-ב' .
יש סידרה עם 22 אותיות ויש סידרה של 27 אותיות.
רצו להסמיך לרעיון זה את הפירוש :"והיו הדברים האלה אשר אנכי מצוך היום על לבבך.." שהמילה "והיו" רומזת לגימ' של 27 והן 27 אותיות אשר דברי התורה נכתבו בהן.
האותיות סופיות ממשיכות את הגימטריא שהגיעה עד האות האחרונה "ת" שערכה 400 והאותיות הסופיות ממשיכות:
"ך"= 500 "ם" =600 "ן""= 700 "ף"=800 "ץ"= 900
וחזרנו לאות "א" שערכה יהיה 1000 כשמה כן היא "אלף"
יש גם אפשרות לראות את האותיות הסופיות כערכן הרגיל, "ך" = 20 "ם" = 40 "ן" = 50 "ף"= 80 ו-"ץ"= 90 יחד ערך כל 5 האותיות הסופיות 280 כמו ערך המילים "מֶלֶך"=90 "מָלָך"=90 "יִמְלֹך"=100 יחד280 וזה בהחלט הבסיס של המשפט (זה לא פסוק!)ה' מלך, ה' מלך, ה' ימלך לעולם ועד
5 האותיות "כמנפצ" הן אותיות ממוצעות ומאוזנות ביחס לאותיות הסופיות המייצגות את הקו המאונך. והם מייצגים את המציאות הנמצאת בין ציר ה-X וציר ה-Y .
ערך האותיות הסופיות הוא 280, אותיות אלו הגיעו כדי לטהר את רוח הטומאה מן הארץ כפי שנאמר בספר זכריה (י"ג ב) והיה ביום ההוא וכו' יזכרו עוד וגם את הנביאים ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" "רוח הטומאה" בגימ' 280
"מגלה עמוקות" מראה כי 5 האותיות הסופיות בנויות מ-ס"ה 8 אותיות :
האות – "ם" בנויה מאותיות "כ ו" שערכן 26
האות – "ן" בנויה מקו ישר וארוך והיא "ן" שערכה 50
האות – "ץ" בנויה מ"י" המחוברת ל"ן" וערך האותיות היוצרות אותה הוא 60 .
האות- "ף" נוצרה מחיבור אותיות "ך" ו"י" ערכן יחד 30
האות- "ך" בנויה מ"ך" פשוטה שאינה מורכבת וערכה "20
כל 8 האותיות המרכיבות את 5 האותיות הסופיות ערכן 186 כערך המילה :"מקום" שזה הקב"ה כפי שאנו מתבטאים"(בהגדה) ברוך המקום.."(ובעוד מקומות אחרים)…
מנצפ"ך אותיות הגאולה
הגאולה הנסתרת, אשר כולנו מצפים כי אכן תופיע, צפונה באותיות "מנצפ"ך", כמו שהאותיות הללו הן אותיות סופיות, כן,הגאולה העתידה להיות בסוף הדרך, המבטאת את סוף הגלות והייסורים ובניית בית המקדש.
האותיות הללו קבלו ביטוי החל מאברהם אבינו:
אצל אברהם נאמר: לך לך מארצך
אצל יצחק נאמר : לך מעמנו כי עצמת ממנו מאוד
פעמים "מ"ם" רומזת המ"ם" השניה ל"מ"ם" סופית
אצל יעקב נאמר : הצילני נא מיד…
אצל משה רבינו נאמר : פקוד פקדתי אתכם..
ובמשיח יתגלה האות "צ" לכן אנחנו מחפשים "צדיקים" בדורנו שבזכותם יתגלה משיח צדקנו. על המשיח נאמר: הנה איש צמח שמו, ומתחתיו יצמח ובנה את היכל ה'
במקום שאות מסוימת חוזרת על עצמה, היא נחשבת לאות סופית
עוד נאמר על ביאת המשיח:
מכנף הארץ זמירות שמענו צבי לצדיק ואמר רזי לי רזי לי
המילה עצמה "מכנ"ף" בנויה מ-4 האותיות הסופיות מבין 5 האותיות. האותיות הסופיות "מכנף" פירושו "מקצה" ובאמת בקצה של המילה "הארץ" נמצאת האות "ץ" הרי יחד לפנינו כל 5 האותיות הסופיות המבשרות על הגאולה.
ושוב הביטוי "צבי לצדיק "(אולי רמז לאות "צ") יש בו 2 אותיות "צ" כפי שהבנו את הכלל במקום שיש 2 אותיות חוזרות הרי השניה רומזת לאות סופית.
יש הרואים במילה אר"ץ כי יש למצוא את ההרחבה של המילה "אר"ץ" ומציאת האותיות הממלאות אותן והן: במלואה שהיא "אל"ף רי"ש" צד"י" שהם ביחד גימ' 434 בדיוק כערך הביטוי "רזי לי רזי לי"("הסוד שלי, הסוד שלי")
ומי יגלה לנו את סוד המשיח? הלוא הוא דוד המלך: "משיח בן דויד": בגימ' 434.
הריני מנסה להוסיף את הרעיון הקשור למשיח וגלוי אחרית הימים, נא לעיין בסוף ספר דניאל ושם נראה כתוב אימתי מועד ביאת המשיח
דניאל פרק יב
(יא) ומעת הוסר התמיד ולתת שקוץ שמם ימים אלף מאתים ותשעים:
(יב) אשרי המחכה ויגיע לימים אלף שלש מאות שלשים וחמשה:
(יג) ואתה לך לקץ ותנוח ותעמד לגרלך לקץ הימין:
המספר "אלף" רומז לאות "א" המספר מאתיים ותשעים רומזים לאותיות :"ר"ץ" הרי שהמילה :"ארץ" יכולה לרמוז לביאת משיח..ועוד יותר רמז המשיח כבר הוזכר בבריאת העולם על פי הפסוק :בראשית ברא א-לוקים את השמים ואת הארץ"
אותיות "מנצפ"ך" היו במקור יחד עם עוד 22 האותיות, ונעלמו עד תקופת הנביאים. הנביאים חזרו ויסדו אותם כפי שנאמר "מנצפ"ך" צופים (נביאים) אמרום"
כנראה נשכחו ונעלמו בזמן שיעקב רצה לגלות לבניו את הקץ""האספו ואגידה לכם
את אשר יקרא אתכם באחרית הימים" ידוע, שנעלם ממנו והתחיל לאמר להם דברי קנטור..
סוד היד הפתוחה
5 האותיות הסופיות, היינו צריכים להזכירם על פי הסדר בשם אותיות : "כמנפ"ץ" אולם אנו אומרים כי 5 אותיות אלו נקראות "מנצפך" לא ברור למה האות הראשונה- מבין 5 האותיות הסופיות , האות "כ", נבחרה להיכתב אחרונה. האחרות אנחנו כן מבינים "האותיות "מ"נ" אותיות סמוכות וגם האותיות "צ"פ" סמוכות ולכן אנחנו מבינים את הסדר של 4 האותיות הראשונות ואין אנו מבינים מדוע האות "כ" נפרדת מהן. הביאו חכמי הסוד את הדבר לכף יד(אות כ' המוזרה "מסגירה" את הביטי "כף" שיש להתייחס אל כף היד)
הבה ונתבונן בכף היד, 4 אצבעות סמוכות זו לזו והאצבע הבוהן, היא לבדה.
אימתי הבוהן קרובה אל הגוף ואימתי היא רחוקה? כאשר כף היד נוטה כלפי מטה ,\הבוהן קרובה אל הגוף כאשר היד פתוחה כלפי מעלה הבוהן נמצאת רחוקה מהגוף. צא ולמד האות "כ" רחוקה מ-4 אותיות האחרות, רומז לכף יד פתוחה לתת ולקבל שפע….