האות "ג" ערכה שלוש . מספר זה מהווה סמל לדבר יציב וחזק. נאמר בפרקי אבות :"על שלושה דברים העולם עומד.." וכן מצאנו במקומות אחרים את הביטוי "על שלושה..".
קהלת בפרק ד' פסוק יב אומר: "והחוט המשולש לא במהרה יינתק".
אבות האומה שלושה הם.
התורה היציבה ביותר והנצחית, נאמר עליה: תורה משולשת- תורה נביאים וכתובים
לעם משולש- כהנים לויים ישראל
בחודש השלישי-חודש סיון (השלישי מניסן)
ע"י שלישי- משה השלישי (אהרון, מרים ומשה)
ביום השלישי ("ויהי ביום השלישי בהיות הבקר..")
האות ג' מבטאת את ערך הנתינה.
"לגמול" פירושו "לתת".
בהמת המדבר , הגמל, נותנת להולכי המדברות נותנת ונותנת, וכמעט שאינה מבקשת תמורה . יש לה יכולת ללכת במדבר ימים שלמים ללא מים ..
ה"גָּמול" (תינוק- "כגמול עלי אמו…")נותן אושר להוריו.
צורתה מבטאת את הרעיון הטמון בה. הולכת קדימה , צועדת על שתי רגליה, במרוצה כדי לתת משהו למי שחסר, לדל, הנרמז באות הסמוכה לה, האות "דל"ת".
ההתחברות של האות "ג" עם האות "ד" יוצרת את המלה:"גד" שפירושו "מזל". יש הסוברים שהמספר "שבע" יכול לרמוז למלה "שבע ודשן". סוד ההצלחה הוא סוד הנתינה. ה"מזל" מלה המביעה ירידה כמו " ונוזלים מן לבנון.."(שה"ש ד, טו) ירידת השפע מהאור הבהיר,מהאור הלבן מהאור אין סוף אל העולם הזה הוא בגלל הנתינה.
כח הנתינה נמצא בבורא בצורה מוחלטת. הדבק בדרכי הבורא ומשפיע שפע על אחרים. הרי הוא מתחבר לרמות הרוחניות הגבוהות אשר שם מקור השפע.
המלה :"נתן" נקראת ישר והפוך כי הנותן הוא בסופו של דבר מקבל!. כן מצאנו את המלה "ונתנו איש כופר נפשו .."(שמות ל,יב) מלה זו נקראת בכיוונים הפוכים, מימין לשמאל ומשמאל לימין.
"לתת" -היא זכות. מי שזיכה אותו הבורא לתת, קבל מתנה חשובה .
"גימל", גמלות, בשלות.
האת "גימל" יכולה לרמוז על דרגה של בשלות. האדם הבוגר נמדד על פי נתינתו בחברה, בסביבתו. ככל שאדם משוחרר מהרגש לקחת ולקחת ועובר לשלב של נתינה ועוד נתינה, הרי זה אחד מסימני הבגרות, סימן שהאדם נגמל מהאגו האישי ומתחיל לחשוב על הזולת.
שפע ומזל
האות "ג" המבטאת נתינה וגמילות חסדים גורמת לשפע ולמזל. דורשי רשומות ראו בביטוי "צדקה וחסד" שערכו בגימ' 277 ערך חשוב מאד. ראו בו הקבלה לערך הפסוק שיש לו אותו ערך גימטרי, והוא הפסוק: ' "אנא ה' הצליחה נא" ערכו 277, גמילות חסדים מובילה להצלחה מאת ה'.