האות טי"ת האות התשיעית רומזת לרעיון :"טוב" האות הזאת מוזכרת בפעם הראשונה בתורה בפסוק בפסוק: "וירא א/להים את האור כי טוב.." (בראשית א ד).
חז"ל מבארים לנו כי לוחות הראשונים נשברו- כי לא היתה בהם המלה:"טוב" ואילו בלוחות השניים כתוב בהן הערך:"טוב" . היכן? בלוחות השניים נאמר בדיבר החמישי, במצוות כבוד אב ואם.."למען ייטב לך ו.." ואם חלילה היה כתוב בלוחות הראשונים את הביטוי המבטא את הענין של "טוב" , שבירת הלוחות היתה יכולה לגרום חלילה שתפסיק טובה לישראל.
האות טי"ת נוצרה מחיבור שתי אותיות: אות וא"ו (ו) בצד ימין ואות זי"ן (ז) בצד שמאל.
האות וא"ו רומזת לעולם הגשמי הבנוי מששה כיוונים (ראה חקירת האות וא"ו) והאות זי"ן שערכה : שבע רומזת לעולם הרוחני(שבת,,ועוד) בהתחברם, יוצרים אידיאל של שלום בשני העולמות, חיבור שמים וארץ("מקום בו נפגשו שמים וארץ").
חיבור שני המספרים המיוצגים ע"י שתי האותיות הבונות את האות טי"ת (6+7) הוא 13 הרומז לרעיונות הבסיסיים של היהדות :"אחד" שערכו 13 הרומז למצוות שבין אדם למקום "ה' אחד"
וכן המספר 13 מייצג את המלה :"אהבה" הרומזת למצוות שבין אדם לחברו "ואהבת לרעך כמוך"
וא"ו (13) וזי"ן(73) בגימטריא 86 הרומזת לשם :"א/להים"
טי"ת רומז למידת היסוד- מידת הצדיק "וצדיק (הוא) יסוד העולם" :(משלי י',כ"ה) "אמרו צדיק כי טוב" (ישעיה ג י)"וצדיק באמונתו יחיה".(חבקוק ב ד).
האות טי"ת נמצאת בסדרת האותיות, בין האותיות חי"ת ויו"ד היא ממסובבת ובלועה בתוך המלה "חי"
גם האות צדי"ק ,"צ" שערכה 90 היא הרחבה של האות "ט" שערכה 9
מיקומה של האות צדי"ק בשורת האותיות אל"ף בי"ת היא האות במקום ה- 18 ("חי")
האות "ט" הבנויה מחיבור שתי האותיות "ו" ו"ז" רומזת לפעולת המביעה את הרעיון "טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו". האות "ו" רומזת למידת היסוד, המידה השישית בין שבע הספירות התחתונות(ז"ת) "ז" רומז להזנה לפרנסה לכלכלה, או להגנה
החיבור ביניהן מבטא את פעולת מידת היסוד המשפיעה לפרנסה וכלכלה. ראה לעיל הסבר באות "ז" המדגיש את סגולתו של יוסף המשביר לכל אשר היה שייך למידת היסוד.
"זה לעומת זה"
המהר"ל: המספר 9 הוא שיא המספרים, כי אח"כ מופיע המספר 10 אשר נוצר מספרות אשר כבר היו לפניו. המספר 9 רומז לפסגה של חיי צדקות ,חיי עולם. או אבדון כליון חמרי, מיתה., כי עפר אתה ואל עפר תשוב"(בראשית ג יט)
הצד השלילי של האות טי"ת הוא מיתה, טיט וחומר..
"והנה טוב מאד" זה המוות.
"ח-ט-א"
האותיות ח-ט-א" רומזות להחטאה של המטרה, התבוססות בטיט, בגשמיות ומסתירות את האות "א" הרומזת לשם ה'
המלה: "חטא" ערכה גם 18 כערך המלה: "חי" הרומזת כי לכל חטא יש תיקון " כי לא אחפוץ במות המת…"(יחזקאל יח לב)..חי אני נאום ה' אם אחפוץ במות הרשע כי אם בשוב רשע מדרכו וחיה" (יחזקאל לג יא)
האות "ט" אפשר לראותה כאילו היא בנויה משתי אותיות "כ" ו"ז" היוצרות את המלה: "זך", הרומזת למסר כי מכל חטא אפשר להזדכך.
כמה מטוהר הוא בעל תשובה?! אשריו! לאיזה טוב אינסופי הוא זוכה…?????!