"הוא קיים"
מלחמת עמלק היא מלחמה נצחית נגד עולם הרשע, נגד עולם האגו. מסמלת את "אם המלחמות" וכל כוח המפריע לקידוש שם ה' בעולם. נשבע הקב"ה שאין כסאו שלם ואין שמו שלם עד ששמו יהיה משובח ומפואר ויתקדש שמו בפי כל" הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו אין קדוש כה'", חזון אחרית הימים, שייתגשם במהרה בימינו אמן.
נשבע הקב"ה "כי יד על כס י'ה מלחמה לה' בעמלק מדור דור" אין כסאו (מלכותו) שלם ואין שמו (ההכרה) שלם עד שימחה זרעו של עמלק!
עדיין חסרה מהמילה "כסא" (נאמר .:"כס") האות "א" .
ומשם הוי'ה השלם (נאמר "י/ה") חסרות האותיות "וה"
צירופן בונה את המילה "הוא" ( או: אוה..למושב לו)
כל מקום בו נמצא קידוש ה' שם נשלמות האותיות החסרות "הוא".גילויו של הקב"ה "הקדוש ברוך הוא" הנסתר במילה "הוא" . (לכן גם לשון הקודש משתמשת במילה "הוא" לבטא לשון נסתר)
אנו מוצאים מילה זו בהרבה מאוד מקומות לאורך ולרוחב של כל התפילות:
"אתה הוא אחד קודם שבראת העולם..אתה הוא אחד לאחר שבראת העולם, אתה הוא א/ל..ואתה הוא… ואתה הוא ושנותיך..
"אתה הוא ה' הא/להים בשמים ממעל…אתה הוא ראשון ואתה הוא אחרון"
"אתה הוא ה' א/להינו שהקטירו..""והוא רחום יכפר עוון…""אתה הוא ה' לבדך אתה עשית את השמים…"אתה הוא ה' הא/להים אשר בחרת באברם…""שמיה דקודשא ..בריך הוא""
"כי הוא לבדו מרום וקדוש..""הוא קיים ושמו קיים וכסאו נכון ומלכותו ואמונתו לעד קיימת..""אמת שאתה הוא ה' א/להינו וא/להי אבותינו..מעולם הוא שמך…"
אמת שאתה הוא אדון לעמך.."
"אמת אתה הוא ראשון ואתה הוא אחרון…
"צדיק וישר הוא"
"ה' הוא הא/להים" "אני אני הוא"
"אנכי אנכי הוא מנחמכם"
"ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד"
"ו
בגילוי הקב"ה לאברהם אבינו התוודע הקב"ה לאברהם במילים :"אני הוא בעל הבירה" (בראשית רבה ל"א, א) המתבוננים יגלו את ר"ת של המשפט הקצר המשמעותי, בעל 4 מילים)
הערה אין קשר בין הביטוי "אני והו הושיעה נא" , במשפט זה כתובה המילה "והו" ולא "והוא" ראה הסבר למילה זו בספר זה בנושא: שם ע"ב
ועוד ועוד ועוד..