ש
פסוק חשוב ומרכזי להתרכז בו בתיקשור
הנה י-ה-ו-ה רוכב על עב קל
בפסוק זה סודות רבים הקשורים לצירופי שמות ה'
"רוכב" אותיות :"ברוך" וכן :"ברכו"
"רוכב" הוא :
א) שם ה' פשוט: י-ה-ו-ה סה"כ 26= כו
ב) ורבוע של שם הוי'ה: י+ י-ה+ י-ה-ו+ י-ה-ו-ה סה"כ: 72= ע"ב
ג) מילוי דרבוע:
יו"ד+יו"ד ה"א,+יו"ד ה"א וא"ו +יו"ד ה"א וא"ו ה"א סה"כ 130 = קל
בצירופים אלו נמצא הביטוי הזה בשלמותו: המילים :"ע"ב (72) וגם ק"ל (130) יחד 202 כערך המילה ""רב"
והנה נפתרה ה"חידה"
"ה" שהוא "י-ה-ו-ה" נמצא בתוך המילה "ר-וכ-ב" והאותיות החובקות אותו הן האותיות:"ר-ב" המוזכרות לעיל, בגלל שהאותיות כ"ו נמצאות באמצע, נראות כאילו רוכבות הן על המילה: "רב". שהם רבוע שם הוי'ה יחד עם מילוי רבוע שם הוי'ה.
על מה "הוא" רוכב? על "עב קל"
יתר המילים: "עב" הוא רבוע שם הוי'ה והמילה :"קל" הוא מילוי של רבוע של שם הוי'ה.
מומלץ לזכור זאת בעיקר כאשר החזן אומר: ברכו את י-ה-ו-ה המבורך" וכאשר עונים: ברוך י-ה-ו-ה המבורך לעולם ועד"
האותיות :המ" ערכן 45 כערך שם הוי'ה "יוד ה"א וא"ו ה"א הנמצא במילוי שברבוע של שם הוי'ה וגם נקרא שם :מ"ה
וזה סוד: כל "רב" מבבל וכל "רבי" מארץ ישראל כי בחו"ל מתגלה שם ה' ב"רב", ובארץ ישראל מתגלה בתוספת "י" שהוא בחינת "פְּנים"
"רוכב על כרוב" להשפיע ברכות. וזה סוד המילים:"ברוך" וגם "ברכו" וגם מה שאנו אומרים לפני י"ג מידות של רחמים,"א/ל מלך יושב על כסא רחמים ומנהג בחסידות, ר"ת אותיות "כרוב"
גם נזכה למה שאנו אומרים בכל יום "בשמחה רבה ואמרו כולם" "מי כמוך באלים י/ה.." שהם ר"ת מכב"י שערכו בגימ' 72 כערך המילה "עב" הנ"ל. וד"ל.
השם הקדוש: כה"ת
הוא השם השמיני משם ע"ב
שם זה יוצא מר"ת של הפסוק הידוע: כ'ל ה'נשמה ת'הלל…י-ה הללויה"
שהוא שם קדוש ונורא, שם של הגנה.
הן האותיות העוקבות ברשימת הא-ב, לאחר שם ש-ד-י שהן אותיות: ת-ה-כ
יש אומרים שבשם הזה הרג משה את המצרי שנאמר (שמות ב,י"ג) למה תכה רעך"
שם זה (שהוא כמו נשק הגנה)יוצא מסופי הפסוק: ואהבת את י-ה-ו-ה א/להיך, סופי תיבות כה"ת.
נמצא כשם הגנה גם בר"ת של הביטוי:"תחת כנפי השכינה"
שם של הגנה גם מקטרוגו של יצר הרע ולכן הוא גם צינור דרכו פרנסה בשפע
שם זה גם רמוז בסופי-תיבות של סיום הברכה "ברוך.. הטוב שמך ולך נאה להודות"
יש האומרים כי שם זה היה חרוט על מגינו של דוד המלך.
יש הכותבים שם זה על הפרוכת ורומזים לשתי מילים: כתר התורה.
שם זה נרמז בגימ' בצורות שונות. ערכו 425 כמו הביטויים:
"בצל כנפיך נחסה" ברוך א/ל עליון" "לפיד אש" "ונחה עליו רוח ה'" "גור אריה" ועוד…
שם זה "כ-ה-ת" נמצא בדיוק 26 פעמים בתנ"ך בראשי-תיבות, ברובם אנו מוצאים כי בשם זה השתמשו בעיקר לגבור על מציאות שלילית או אויב וכדומה.
להלן מספר דוגמאות בולטות:
"…כ'דבר ה'זה ת'דברון אל עשו במוצאכם אותו" (בראשית ל"ב,כ)
"..כ'י ה'רס ת'הרסם ושבר תשבר מצבותיהם" (שמות כ"ג, כ"ד)
" כ'י ה'רוג ת'הרגנו ידך תהיה בו בראשונה…" (דברים י"ג י')
"כי החרם תחרימם החתי והאמורי…" דברים כ' י"ז)
"…כשמעכם את קול השופר יריעו כ'ל ה'עם ת'רועה גדולה ונפלה חומת העיר…" (יהושע ו' כ)
" והיה בבוקר כ'זרוח ה'שמש ת'שכים ופשטת על העיר…" (שופטים ט' ל"ו)
"… ויאמר לו רדוף כ'י ה'שג ת'שיגם והצל תציל…" (שמו"א ל' ח')