"מאו דאיהו זעיר – איהו רב"
אותיות שם "הוי'ה"
כלל זה הוא כלל יסודי המבטא את המציאות של העולם הזה. פירוש משפט זה הוא: מי שהוא קטן- באמת הוא גדול ועוצמתי" מי לנו גדול ממשה רבינו אשר נאמר עליו:"והאיש משה עניו מאוד מכל האדם אשר על פני האדמה…" (במדבר י"ב ג)
גם במציאות אנו יודעים כי יהלומים ערכן גדול נזהרים בהם לשומרם יותר מאשר דברים גדולים כגון אבנים גדולות ופשוטות…. א וחשוב מה כוחו של האטום החלק הקטן בגוף כל מציאות? צא וחשוב מה חשיבותו של כל תא ותא בגוף האדם? והבריאות בתאי הגוף מהווה בסיס לבריאות איתנה של האורגניזם השלם…
אכן מאן דאיהו זעיר הוא רב החשיבות ורב העוצמה.
על סמך כלל דלעיל הבה נצא ונחשוב מדוע בחר הקב"ה לכתוב את שמו (י-ה-ו-ה)באותיות:"י" "ה" "ו"
לכל אחת מהאותיות הא-ב יש "מילוי". פירוש: האותיות הנצמדות אליה כאשר הוגים את האות כמילה. לדוגמה המילוי של האות "א" הן האותיות "לף" המילוי של האות "ב" הן האותיות "ית".
אם נתבונן באותיות אלה, נראה כי אילו הן האותיות היחידות שהמילוי שלהן הוא הקטן ביותר! אין עוד ברשימת האותיות, אותיות במילוי קטן כמו שלושת האותיות הללו.
האות "ה" המילוי של האות הזאת יכולה להיות: "ה-א" או "ה-ה" או "ה-י"
מילוי שערכו הוא 1 (א) או 5 (ה) או מאקסימום 10 (י)
האות "ו". המילוי של האות הזאת יכולה להיות: "ו-ו" או "ו-או" או "ו-יו"
מילוי שערכו הוא: 6 (ו) או 7 (או) או 16 (יו)
האות "י": המילוי של האות הזאת יכול להיות רק מציאות אחת "י-וד"
מילוי שערכו הוא 10 (וד) בלבד
הערה: אם ננסה לבדוק מילוי של אותיות אחרות ב'א-ב' לא נמצא מילוי קטן כמו 3 האותיות דלעיל. חוץ מהאות "פ" שהמילוי שלה יכול להיות "פ-א" או "פ-ה". אבל בהצטרף ערך המילוי של האות "פ" לערך האות עצמה יגיע ערכו ל-81 או 85 – מה שאין כן באותיות "י" ו" "ה" שהערך הגדול ביותר של האות עם המילוי הוא: "וי'ו" שערכו 22. יתר המילויים של 3 האותיות בחיבור האות עצמה הוא פחות מ-22.
והנה כאן מקבל ביטוי הנאמר בזוהר :"מאן דאיהו זעיר איהו רב" 3 אותיות אלה (י,ה,ו)נמצא אותן בתורה בשכיחות הגבוהה ביותר:
נזכור כי מספר כל אותיות התורה הוא: 304,805
האות "י" מופיעה במספר הגדול ביותר: 31,530 (יותר מ- 10אחוז ממכלול כל האותיות שבתורה)
האות "ו" מופיעה בתורה30,513 שהם 10 אחוז מכל אותיות התורה
האות "ה" מופיעה 28,052 (קרוב ל-10 של אותיות התורה נמצא כי שלושת האותיות הללו לבדן מופיעות ב-30 אחוז של כל האותיות. .
נזכור כי כל אות הסבירות שתופיע היא קרוב ל-4% ממספר האותיות(100:22, או 100: 27)
( ואחריהן "בסדר יורד" מופיעה האות "א" עם שכיחות של 27,057 הופעות)
שלושת האותיות הללו מופיעות כמעט 90,000 פעמים בתורה מתוך 304,805
המספר רל"א (231)
ב'א-ב' יש 22 אותיות. ערך האותיות הוא בהתחברותם עם אות אחרת" (וכשאני לעצמי מה אני?)
האפשרויות השונות ה שהאותיות יכולות להתהבר זו עם זו הן בצורה זו:
אב אג אד אה או אז אח אט אי אכ אל אמ אנ אס אע אפ אצ אק אר אש את
בג בד בה בו בז בח בט בי בכ בל במ בנ בס בע בפ בצ בק בר בש בת
גד גה גו גז גח גט גי גכ גל גמ גנ גס גע גפ גצ גק גר גש גת
דה דו דז דח דט די דכ דל דמ דנ דס דע דפ דצ דק דר דש דת
הו הז הח הט הי הכ הל המ הנ הס הע הפ הצ הק הר הש הת
וז וח וט וי וכ ול ומ ונ וס וע ופ וצ וק ור וש ות
זח זט זי זכ זל זמ זנ זס זע זפ זצ זק זר זש זת
חט חי חכ חל חמ חנ חס חע חפ חצ חק חר חש חת
טי טכ טל טמ ט נ טס ט ע טפ טצ טק טר טש טת
יכ יל ימ ינ יס יע יפ יצ יק יר יש ית
כל כמ כנ כס כע כפ כצ כק כר כש כ ת
למ לנ ל ס לע לפ לצ לק לר לש לת
מנ מס מע מפ מצ מק מר מש מת
נס נע נפ נצ נק נר נש נת
סע ספ סצ סק סר ס ש סת
עפ עצ עק ער עש עת
פצ פק פר פש פת
צק צר צש צת
קר קש קת
רש רת
שת
האותיות מצטרפות זו לזו ב-231 אפשרויות , 231 זוגות!
מספר זה הנקרא:"רל"א" שהוא בגימ' "סוד נפלא" (231) וגם "גדול ה' ומהולל מאד" (231) וגם "יסוד העולם" (231)
מספר זה טומן בחובו: סוד גדול של מקור הברכות.
הוא רמוז במילה :"אריך" (231) הוא הארת החסד הגדול אשר נובע ממקור גבוה מספירת החוכמה (וד"ל)
שם "ארי"ך" רמוז בהבטחה של הרפואה והוא ר"ת של הביטוי "כי אני י/ה רופאך"
ביטוי זה אנו משתמשות בו כדי לחזק את קבלת הרכות בזמן שאנו עונים בסיום כל פסוק בברכת כוהנים "אמן כן יהי רצון" או בכל עניין הקשור לברכות אנו משיבים "אמן כן יהי רצון" כדי לקבל את שפע הברכות מהמקור הטהור, מהמקום שאין בו דינים רק חסדים גמורים.הוא העולם הראשון בעולם האצילות, הוא מקום מיתוק הדינים.
ומהספר הזה אנו יכולים להשתלשל אל המספר הבא והוא "רל"ב" שערכו 232 , שהוא 231 עם הכולל המאחד את כל זוגות האותיות יחד! (231+1=232)
שמות ה'
עפ"י : ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן (יחד רל"ב – 232)
הקדמה – הרחבה כדי להבין את 4 השמות
נתחיל להסביר רמזים של שלוש אותיות יסודיות והן האותיות :"י" א" ו"ה"
האות "י" רומזת למידת החכמה והחסד.("קו ימין")
האות "ה" היא אות "נגדית " אות המסמלת את הדין ("קו שמאל")
והאות "א" נחשבת לאות הממוצעת. המשלבת בין דין לבין החסד. ("קו האמצע")
אנו משתמשים בצירוף שלושת אותיות אלה במספר אפשרויות ומקומות.
בקדושה:""איה כבוד מלכותו…"
בקדיש : :"יהא שמה רבא מברך…"
בקדיש: "יהא שלמא…"
במספר מקומות "יהא רעווא…"
תהילים: "ועצת ה' היא תקום"
בפיוט: כי לו נאה כי לו יאה"
לכן גם שמו של הקב"ה אשר נכתב באותיות "י-ה-ו-ה" יכול להיות מיוצג ע"י הההנהגות שבו: כח של חסד או כח של דין או הנהגה של רחמים. הכיצד?
הוסבר בעבר כי לכל אחת מהאותיות הא-ב יש "מילוי". פירוש: האותיות הנצמדות אליה כאשר הוגים את האות כמילה. לדוגמה המילוי של האות "א" הן האותיות "לף" המילוי של האות "ב" הן האותיות "ית".
ישנן לפחות שתי אותיות שהמילוי שלהן יכול להתחלף
לדוגמא האות "ה"
אפשר לכתוב "ה/י"מילוי "י" או "ה/א" מילוי "א" או "ה/ה" מילוי "ה"
וגם כך האות "ו" אפשר לכתוב ב"מילואים "שונים"
"ו/יו" מילוי "י". "ו/או" מילוי "א" או "ו/ו" מילוי "ה" כך זה נקרא במקביל לאות "הה" הנכפלת בעצמה כך האות "ו/ו" הנכפלת נקראת מילוי:"ה"
נתקדם שלב נוסף:
אם נכתוב את שם הוי'ה במילוי "י" ,
יראה בצורה הבאה "יוד-הי- ויו" הי" נחשב את ערכו:15+22+15+20= 72
ערך המספר 72 מבטא את המילה "חסד" (8+60+4+=72)
אם נכתוב את שם הוי'ה עם "סיג" מסוים , נכתוב את "ו" במילוי "א" ייראה כך:
יוד הי ואו הי נחשב ערכו 20+15+13+15 יחד 63 כערך האותיות "ס"ג
אם נכתוב את שם ה' במילוי א" האותיות תהיינה :
יוד הא ואו הא . נמצא את ערכן: 20+6+13+6 שהם בדיוק 45
ונקרא בשם: מ"ה (זה גם ערך המילה "אדם")
ואם נכתוב את שם הוי'ה במילוי "ה" (כפל כל אחת מהאותיות)
יוד הה וו הה ערכן 52 ונקראות :"ב"ן"
4 דרגות אלה מסמלות גם את העולמות:
ע"ב בעולם האצילות או בספירת החכמה ונרמז באות "י" של שם הוי'ה
ס"ג בעולם הבריאה או בספירת הבינה ונרמז באות "ה" של שם הוי'ה
מ"ה בעולם היצירה או בזעיר אנפין (6 ספירות)ונרמז באות "ו" של שם הוי'ה
ב"ן בעולם העשיה או בספירת המלכות ונרמז באות "ה" האחרונה של שם הוי'ה
נוכל להבליט זאת כך:
מילוי "י" יוד-הי- ויו"- הי הם שם ע"ב 72
מילוי משולב "י" א" יוד- הי –ואו- הי הם שם ס"ג 63
מילוי א" יוד- הא- ואו- הא הם שם מ"ה 45
מילוי "ה" (כפל האותיות) יוד –הה- וו -הה הם שם ב"ן 52
סה"כ שמות 4 השמות הללו הם 232 הנקראות "רל"ב" ור"ת רומזות "רחמנא ליבא בעי" או רומזים למילה "ממקומו" שערכה 232 בעיקר בא לבטא בפסוק :"ברוך כבוד ה' ממקומו". ממקומו הוא….
או רומזים לכל אחד מהביטויים :" הבורא האחד" או: "יהי אור" או : "הברכה" או :"דבר ה' " או:"כוס יין מלאה" או: "כי לך נאה כי לך יאה"