בס"ד סוד שם ע"ב
השם ע"ב כוחו מי ישורנו?
מה מקורו?
מאין הוא נלקח? כיצד ? באיזו שיטה? כיצד הוא משובץ בתפילה?
במאמר זה נשתמש בכלל: "אם נקרא לאט – נבין מהר"
הקדמה:
בתורה אין אנו יודעים על שני פסוקים הצמודים זה לזה שמספר אותיותיהם שווה. למרות האמור, כן, מוצאים אנו משהו "מוזר" שלושה פסוקים ברצף שמספר אותיותיהם שווה. בכל אחד 72 (ע"ב) אותיות!
הכח החזק בו בקע משה את ים סוף, השתמש בשם ע"ב?
חומש שמות פרשת בשלח
פרק ט"ו פסוק י"ט 15 מילים 72 אותיות
ויסע מלאך הא/להים ההלך לפני מחנה ישראל וילך מאחריהם ויסע עמוד הענן מפניהם ויעמד מאחריהם
הפסוק הצמוד: פסוק כ' 20 מילים 72 אותיות
ויבא בין מחנה מצרים ובין מחנה ישראל ויהי הענן
והחשך ויאר את הלילה ולא קרב זה אל זה כל הלילה
הפסוק הצמוד פסוק כ"א 21 מילים 72 אותיות
ויט משה את ידו על הים ויולך ידוד את הים ברוח קדים עזה כל הלילה וישם את הים לחרבה ויבקעו המים
כדי להבין מה משמעות המספר "ע"ב" =72 מה הוא רומז ולמה הוא מייצג?
נתחיל להסביר רמזים של שלוש אותיות יסודיות והן האותיות :"י" א" ו"ה"
(שלושת אותיות אלה מצטרפות למילים משמעותיות כגון: "איה" "יהא" "היא" "יאה" ועוד)
האות "י" רומזת למידת החכמה והחסד, האות "ה" היא אות "נגדית " אות המסמלת את הדין והאות "א" נחשבת לאות הממוצעת. המשלבת בין דין לבין החסד.
לכן גם שמו של הקב"ה הנכתב באותיות "י-ה-ו-ה" יכול להכלל בתור כח של חסד או כח של דין או רחמים. הכיצד?
לכל אחת מהאותיות יש "מילוי" פירוש האותיות הנצמדות אליה די להגות את האות כמילה לדוגמה המילוי של האות "א" הן האותיות "לף". המילוי של האות "ב" הן האותיות "ית" וישנן לפחות שתי אותיות שהמילוי שלהן יכול להתחלף
לדוגמא האות "ה"
אפשר לכתוב "הי" מילוי "י" או "הא" מילוי "א" או "הה" מילוי "ה"
וגם כך האות "ו" אפשר לכתוב ב"מילואים "שונים"
"ויו" מילוי "י". "ואו" מילוי "א" או "וו" מילוי "ה" כך זה נקרא במקביל לאות "הה" הנכפלת בעצמה כך האות "וו" הנכפלת נקראת מילוי "ה"
נתקדם שלב נוסף:
אם נכתוב את שם הוי'ה במילוי "י" ,
יראה בצורה הבאה "יוד-הי- ויו"-הי" נחשב את ערכו:15+22+15+20= 72
ערך המספר 72 מבטא את המילה "חסד" (8+60+4=72)
וחזרה לפסוקים דלעיל
שלושת הפסוקים יחד כוללים 216 אותיות (3X72=216) מספר זה מסמל את מידת הדין ("גבורה " בגימ' 216)
משה רבינו רצה לשבור את מידת הדין ולהפוך אותה למידת החסד ולכן "פרק" את המספר 216 ל-3 פעמים "72" =חסד.
בזכות מי? בזכות שלושת האבות אברהם יצחק ויעקב
אברהם מייצג את מידת החסד.
חסד נרמז במים ותכונת המים לבוא מלמעלה למטה(חסד הוא גם מימין לשמאל)
יצחק מייצג את מידת הדין,
מידת הדין נרמזת באש, ותכונת האש היא עולה מלמטה למעלה
(דין הוא גם כיוון של משמאל לימין)
יעקב השלם, מידתו המידה הממוצעת,מידת התפארת,
נרמז בתכונת הרוח המעביר והמחבר צד אחד עם הצד שכנגד.
על סמך ההבחנה בין שלושת הכוחות השונים לעיל, נוכל להבין כיצד נוצר שם של ע"ב?
פרק ט"ו פסוק י"ט 15 מילים 72 אותיות
ויסע מלאך הא/להים ההלך לפני מחנה ישראל וילך מאחריהם ויסע עמוד הענן מפניהם ויעמד מאחריהם
הפסוק הצמוד: פסוק כ' 20 מילים 72 אותיות
ויבא בין מחנה מצרים ובין מחנה ישראל ויהי הענן
והחשך ויאר את הלילה ולא קרב זה אל זה כל הלילה
הפסוק הצמוד פסוק כ"א 21 מילים 72 אותיות
ויט משה את ידו על הים ויולך ידוד את הים ברוח קדים עזה כל הלילה וישם את הים לחרבה ויבקעו המים
הפסוק הראשון "ויסע"…האותיות הראשונות לאחר האות "וי" (ואו ההיפוך), נמצאות האותיות "ס"ע" אותיות הכתובות בסדר המקובל של האותיות – מימין לשמאל, הוזכר לעיל כי זו מידת החסד. פסוק זה רומז גם לאברהם שנאמר עליו "ויסע אברם הלוך ונסוע הנגבה,(בראשית י"ב,ט) וכן נאמר "ויסע משם אברהם ארצה הנגב(בראשית כ,א) , נגב צד דרום צד ימין, המתאר את מידת החסד..(כמו למעלה למטה..)
ועתה ליצירת השם הקדוש שם ע"ב.
הבה והכין 72 משבצות מלבניות בן נוכל להכניס בכל אחת 3 אותיות
נסדר
הפסוק השני "ויבא…" האותיות הראשונות לאחר האותיות "וי"(ואו ההיפוך) נמצאות האותיות:"בא" אותיות הכתובות בסדר הפוך המקובל של סדר האותיות – משמאל לימין. הוזכר לעיל כי הכיוון הזה רומז למידת הדין הנמצאת משמאל (כמו מלמעלה למטה) .
הביטוי "ויבא" יכול לרמוז ליצחק שעליו נאמר "ויצחק בא מבוא באר לחי רואי"(בראשית כ"ד, ס"ב)
גם הפסוק הזה יש ביטויים הקשורים ורומזים למידת הדין. כגון:"הענן והחושך" "הלילה" "כל הלילה"
הפסוק השלישי . מתחיל במילה "ויט" האותיות :"יט", אותיות שחוזרות על עצמן. כביכול יש בהם משהו ממידת הדין, והוא יתוקן בכיוון הכתיבה שלו ביצירת שם ע"ב, וייכתב מצד ימין לצד שמאל..(יבואר להלן),
על יעקב נאמר " ויט ישראל אהלֹה מהלאה למגדל עדר" (בראשית לח,א) יש בפסוק זה, ביטוי מאוד ברור שקשור למידת יעקב , גם הוזכר לעיל, המילה "רוח" וכן משתלבות בו המילים "הלילה" (מידת הדין) ומסתיים במילה "המים" הרומז למידת החסד. עוד יותר המילה "ויבקעו" רומזת למילה "יעקב" ושתי האותיות "ו" הנמצאות מימין ומשמאל רומזות לשנים עשר השבטים
ועתה ליצירת השם הקדוש שם ע"ב:
הבה ונכין 72 משבצות מלבניות בהן נוכל להכניס בכל אחת 3 אותיות נחלק כל מלבן לשלושה רבועים
נכין את התבניות זו מתחת לזו, 72 במספר
כל מלבן מחולק לרבוע ימני, לרבוע מרכזי ורבוע שמאלי
נתחיל לשבץ את הפסוקים שכ"א מהם בנוי מ-72 אותיות.נכתוב את 72 האותיות של הפסוק הראשון פסוק "ויסע", הרומז למידת החסד, בכל הרבועים הימניים, מלמעלה למטה.הכיוון כמו המים מלמעלה למטה,
הפסוק השני המתחיל ב"ויבא", המסמל את מידת הדין, נשבץ ברבועים המרכזיים, מלמטה למעלה, כמו האש העולה מלמטה למעלה.
שאלה :
כיצד נשבץ את הפסוק השלישי, הרומז ליעקב שמידתו מידת התפארת, והוא כלול משניהם, מחסד ודין..תשובה: ראו את הפתרון החכם!
משום שהפסוק השלישי "ויט" מתחיל באותיות ה"חוזרות בסדר הא-ב' (ראה לעיל) והן מסמלות את מידת הדין, ,כדי ליצור איזון, אנו חייבים לכתוב את הפסוק מלמעלה למטה, כמו הכיוון של מידת החסד.
והנה הצלחנו לכלול בתוכו גם דין וגם חסד..
ועתה:
אפשר לסדר את כל המשבצות , במקום מלמעלה למטה…נסדר אותם מימין לשמאל וזאת אשר נקבל:
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ז |
ח |
1 |
והו |
ילי |
סיט |
עלם |
מהש |
ללה |
אכא |
כהת |
2 |
הזי |
אלד |
לאו |
ההע |
יזל |
מבה |
הרי |
הקם |
3 |
לאו |
כלי |
לוו |
פהל |
נלך |
ייי |
מלה |
חהו |
4 |
נתה |
האא |
ירת |
שאה |
ריי |
אום |
לכב |
ושר |
5 |
יחו |
להח |
כוק |
מנד |
אני |
חעם |
רהע |
ייז |
6 |
ההה |
מיך |
וול |
ילה |
סאל |
ערי |
עשל |
מיה |
7 |
והו |
דני |
החש |
עמם |
ננא |
נית |
מבה |
פוי |
8 |
נמם |
ייל |
הרח |
מצר |
ומב |
יהה |
ענו |
מחי |
9 |
דמב |
מנק |
איע |
חבו |
ראה |
יבם |
היי |
מום |
בדקו!
1) קראו את כל האותיות הראשונות בכל משבצת ותגלו את הפסוק הראשון.:"ויסע…."
2) קראו את כל האותיות האמצעיות החל מהמשבצת האחרונה , חזרה אל המשבצת הראשונה, ותמצאו את הפסוק השני:"ויבא…"
3) קראו את כל האותיות האחרונות, בכל משבצת מהתחלה אל הסוף
וקבלתם את הפסוק השלישי: "ויט…"
והנה לפנינו שם של ע"ב! 72 שמות .כל שם מכיל מקבץ 3 אותיות
אנשי מסורת הגדולה פזרו את השמות הללו בר"ת, בסופי-תיבות, מובלעים בתוך המילים בכל מיני צורות, בגימטריות ועוד… לאורך ורוחב התפילות:
אנשי הקבלה רואים בכל צירוף אפשרי של האותיות רמז לאחד משמות "ע"ב"
דוגמאות
1) בפסוק :י'ה ל'מבול י'שב ר"ת "ילי" הוא ר"ת של השם השני בין השמות
2) בכל שם א/להי/ם או א/להי נמצא שם "ילה" מספר 44 בשורה ה-6 טור ד'
3) כל מילה "דבר"(בגימ' 206) הופכים לגימ' "ראה" (206) אחד מהשמות. שם מס' 69 (שורה 9 טור ה)
2) מספר האותיות של הפסוק "יאר ה' פניו אליך ויחנך" יש 20 אותיות והקשר לשם של ע"ב ראה את השם "יהה" שערכו בגימ': ג"כ 20 (מס' 61 בשורה 8 בעמודה ו')
אפשר להביא דוגמאות רבות ללא מספר..
"אני והו הושיעה נא"
ללא הבנה של שם ע"ב לא נבין מה שאנו אומרים עשרות פעמים את המשפט הזה בעיקר בימים נוראים בחג הסוכות
אנו אומרים "אני והו הושיעה נא"
מה פירוש?
שאלתי אנשים רבים וענו לי: ספק בהומור ספק ברצינות: שהפירוש: אנא ה' תושיע אותי ואת ה"הוא" , זה שמתפלל מולי.. שאלתיו אז מדוע לא נאמר "אותי ואותו הושיעה נא"?
רק מי שיתבונן בשם של ע"ב יכול להבין למה התכוונו אנשי מסורת הגדולה בזמן שחברו בדייקנות רבה את הביטוי הזה!
דבר ראשון "הבה ונבדוק" שני ביטויים צמודים: "אנא ה' הושיעה נא" (חלק מפסוק מתהילים, מההלל)
ואחריו "אני והוא הושיעה נא"
שני המשפטים הללו שווים בסופם: במילים "הושיעה נא"
האם הם גם שווים בתחילתם?
מצאו ובדקו!
"אנא הוי'ה" בגימ' 52+26=78 וגם הביטוי:"אני והו" 61+17=78
(78 רומז ל-3 פעמים שם הוי'ה)
אי לכך מצאנו הקבלה מושלמת בין שני המשפטים הללו.
ומה הקשר לשם ע"ב?
מנין נלקחו המילים "אני" והמילה "והו" ?
המתבונן יבדוק ויראה השם הראשון בשם ע"ב הוא ""והו" והשם הראשון בתחילת החצי השני הוא השם "אני". פירוש אם נחלק את כל 72 השמות לשני חלקים שווים(36+36) השם הראשון בחלק הראשון הוא "והו" והשם הראשון בתחילת המחצית השניה הוא שם מס' 37(בשורה ה-5 בעמודה ה') והוא "אני"
החוקר הגדול, המתבונן לעומק יותר ישאל: הרי המילה "והו" כתובה גם במקום נוסף..(השם הראשון בשורה מס' 7) אולי מסדרי התפילה התכוונו למילה הזאת הנמצאת במקום ה-49 ? ועוד יותר יחקור השואל הרי הביטוי הוא "אני והו" ולא "והו אני"
נאמר לשואל המתבונן, צדקת!!!!
חכמים רצו לשבור את מידת הדין" ולכן לקחו את השם מס' 37 ואת השם מס' 49 ויצרו מהם חיבור . ערכם של שני המקומות הללו הוא 86!! (37+49)
ו-86 רומזים לשם "א/להים" שהיא מידת הדין ויצרו מהם חיבור לשם שערכו =78 שהוא 3 פעמים חסד ורחמים,3 פעמים מספר "הויה" (26X3=78)
והרי זה תמציתו של כל שם ע"ב שהפכנו 216 אותיות הרומזים למלה "גבורה" ל-3 פעמים 72, פירוש ל–3- פעמים המילה :"חסד" –שערכה 72!!! (72X3=216)
כיצד משתמשים ב- ע.ב השמות ביום יום:
ניתן לקרוא את ע.ב השמות בכל יום בבוקר, מימין לשמאל, מלמעלה למטה – אות אחרי אות ועד הסוף. לע.ב השמות יש כח אנרגטי גדול בשם על האדם לדרך טובה, כמו כן יש לציין כי ידוע לכולנו שלכל אות ואות כח אנרגטי משלה. השילוב של האותיות ב- ע.ב השמות הינם מקלדת אנרגטית בעלת כח גדול מאד לשינוי לכן יש להשתמש ב- ע.ב השמות לחיוב ולא לשלילה.
יש המתבוננים בשמות אלה בלבד ועי"כ זוכים לקבל את השפעתם.
כמו כן לרשותכם פרוש מספר קודים ב- ע.ב השמות:
מהש = כוח הרפואה, מנטרל ומבטל סוגי מחלה וחולי.
כהת = מנטרל את השלילי בסביבתנו.
ההע = מחזק מערכות יחסים ואהבה.
אלד = נגד עין הרע, עזרה נגד אויבים ועזרה בכניסה להריון.
יכש = מושך אלינו או לתאי הגוף.
רהע = עוזר לנו בהחלטות ומשברים רוחניים, עוזר להתגבר על רוח רעה.
סאל = מנטרל מחסומים כלכליים וקשיים (לפרנסה טובה).
ערי = קשור לוודאות שלנו ועוזר לקבלת עוצמה פנימית.
לאו = מבטל את האגו
ייי ברכת הכוהנים ערוצי תקשורת, ימין שמאל ואמצע ברכה גדולה
ייז כוח לימודים משאיר אור בתוכנו ,כוח של שינוי
ירת שפע בעת נתינת מעשר,
פאי כוח של פרנסה, 91 = אמן- ראשי תיבות- פותח את ידך.
מצר לבטל כוח של מצרים מהחיים שלנו,הכוונה ממקום צר אויב, לוחץ
עלם להיות בשליטה על המחשבות השליליות, טוב לפתיחת הלב .
וול לזרז תהליך גאולה, לצאת ממצב קשה.
שאה –כוח לעלות לתדר של זוגיות אמיתית.